Nakarmić kruki

Tytuł oryginalny: Cría cuervos
Gatunek: Dramat, Psychologiczny
Rok: 1976
Reżyseria: Carlos Saura
Scenariusz: Carlos Saura
Muzyka: Federico Mompou

Film obejrzałem stosunkowo niedawno i całkiem przypadkiem – dlatego nie robiłem sobie przed nim jakiś wielkich nadziei, chciałem po prostu obejrzeć porządną produkcję. Dostałem jednak więcej niż się spodziewałem, nie dość, że klimat sprawił iż nie mogłem oderwać wzroku od ekranu (do czego przyczynił się także świetny utwór Jeanette pt. „Porque te vas”) to jeszcze cała fabuła, reżyserka i gra aktorska, nawet najmłodszych stała na najwyższym poziomie z Aną Torrent w roli głównej.

Akcja filmu prowadzona jest jednocześnie w dwóch planach czasowych – opowiadaniu dorosłej Any o sobie, o teraźniejszości, w której sobie nie radzi oraz drugim – retrospekcyjnym, w którym to kobieta wspomina czas, gdy jest kilkuletnią dziewczynką o bardzo ciężkich przejściach jak na swój wiek.
Przeważa jednak ten drugi, gdzie dziewczynka traci bardzo szybko swoją ukochaną matkę, jednak wielokrotnie widuje ją w sferze sennej oraz marzeń.

Wspomniany już utwór „Porque te vas” to hipnotyzująca piosenka w języku hiszpańskim śpiewana z angielskim akcentem. Mimo raczej radosnego rytmu jest to utwór o smutnym podłożu tekstowym – w samym filmie przypominający Anie o własnej Matce. Jeżeli nie macie zamiaru oglądać samego filmu to zachęcam chociaż do przesłuchania tego kawałka.

Ana Torrent i Geraldine Chaplin,

Skomentuj

